Hari Ibu Bapa

Monday, May 11, 2009


"Ya Allah, selamatkanlah aku, ibu bapaku, keluargaku, sanak saudaraku, sahabat-sahabatku, dan seluruh umat Islam dari bencana azabMu yang amat keras..." Amin..
Hari-hari adalah hari yang istimewa anugerah Allah pada hambaNya. Saya turut terasa dan agak kecewa dengan keculasan menghargai dan menikmati hari-hari yang diberikan. Moga hari-hari yang dilalui memberi manfaat dan satu keampunan dari Al-Ghaffar kepada kita. Menghargai hari-hari dengan melaksanakan sebaiknya tugas si hamba sebagai khalifah di muka bumi ini. Tidak kira apa jua posisi, kita seharusnya menjadikan Islam sebagai satu asasi utama dan terpenting. Memandangkan senario dunia, agama sering dipisahkan dari kehidupan seharian. Adakah Islam untuk Ustaz, Ustazah, Tok Guru, Masjid dan majlis keramaian Islam sahaja? Tukang sapu sampah, engineer, doktor, pegawai bank, dan sebagainya tidak layakkah atau tidak dipertanggungjawabkan untuk Islam itu sendiri?
Untuk Hari Ibu~
Selamat berbahagia dengan kasihNya, kerana saya tidak mampu memberikan kasih sayang Sehebat dan Seagung kasihNya, moga kalian sejahtera dalam pimpinanNya..ameen"
Tambahan:
1. Rindu pada mereka, akan saya ubat pada sekeping doa setiap hari.
2. Rindu pada mereka, membuatkan kita lebih mengagungkan Ilahi atas kurniaan ini.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...