Alfun Mabruk

Friday, January 25, 2008



Puisi rimas dalam lemas ini sebenarnya, secara tak sengaja saya lakarkan pagi Jumaat ini. Ada simbolik yang ingin ditujukan. Bunyinya agak menyindir, bukan mahu menyindir sesiapa, tetapi, setiap penulisan dan nasihat yang tertera di tanah kuning bercoklat ini, secara khususnya memang mahu ditujukan buat diri ini. Dan, secara umumnya, ditujukan buat semua. Saya, secara tiba-tiba teringat sekolah yang banyak menyimpan seribu satu memori duka, suka, misteri dan satu lembah yang mencambahkan minat saya dalam teknologi komputer dan bahasa Inggeris. Tapi, hingga kini, saya masih lemah, masih merangkak-rangkak. Namun, minat itu bukanlah mensyaratkan saya perlu ***** dengan sebaiknya....


Sekolah Raja Perempuan Taayah terus saya kenang...



***

Alfun mabruk sebenarnya buat serikandi yang berjaya mendahului kaum dominan dalam pasca modenisasi ini! Ya, saya masih kenal mereka, syabas atas kejayaan. Yang paling gembirakan hati saya, mereka adalah adik-adik PERSADA, Persatuan Dakwah dan Rohani yang pernah saya kemudi dulu!!Namun, jangan terus lemas..! Moga, kembara di daerah orang, menjadikan kita lebih matang, kutiplah segala pengalaman di sana.... berita ini, saya ambil dari web SERATA :





Berita Terkini





Sempena program (RIMUP) Rancangan Integrasi Murid Untuk Pelajar, SEKOLAH RAJA PEREMPUAN TAAYAH telah menyertai NRC (National Robotic Competition) pada 24 dan 25 Ogos 2007 bertempat di Sekolah Ave Maria Convent, Ipoh, Perak.


SERATA telah dinobatkan sebagai JOHAN Peringkat Kebangsaan yang diwakili oleh Noor Kamilah Azhar, Hazirah Taharin dan Anis Amalina Mohd Salleh.Guru yang telah membimbing pasukan ini ialah EN. REZAUDIN B. HUSSEIN.

SERATA juga akan mewakili MALAYSIA ke pertandingan Robotic Antarabangsa (WRO) di Taiwan pada 17 dan 18 November 2007 dalam kategori SENIOR HIGH EVENT.
Mereka telah memenangi wang tunai sebanyak RM1000.00,sponsor RM20 000 ke WRO di Taiwan dan piala pusingan (GOLD MEDAL NATIONAL ROBOTIC COMPETITION).
TAHNIAH!!!!!



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...