Satu Pertemuan

Thursday, December 27, 2007

Pertemuan yang terencana..Doakan hingga ke akhirnya..

Cukup singkat perkenalan dengannya.Begitu payah untuk menawannya..Terpaksa berkejar, tercungap dan termengah yang terkadang hampir terjatuh..Keinginan untuk berkenalan dengannya cukup tinggi.Ya, memang itu yang mahu dicari sejak permusafiran di bumi sahara ini.Memang tidak dapat dinafikan, cukup payah untuk menawannya.Hampir terasa hampa dan kecewa.

Namun, atas semangat dan kekuatan yang ada, keazaman itu dibaja subur dengan segera.Dan kini, dia berada dalam genggaman! Syukur dan puas atas segala usaha.Dia sentiasa berada disisi, tambahan di kemuncak kasih yang begitu ampuh setelah melalui pelbagai cabaran dan dugaan. Namun, kala ini, cabaran yang teramat mencabar turut menghuni.Dan cabaran itu akan terus menemani hidup saya dan dia.Saya teramat takut akan kehilangannya, apatah lagi risau hati ini akan berubah, berubah untuk melupainya, bimbang akan berlaku perpisahan dengannya..

Apapun, doa dipanjatkan agar saya akan terus intim dan sentiasa bersama dengannya.Semoga perkenalan yang singkat ini, akan berakhir dengan perkahwinan dan bakal melahirkan anak-anak manfaat buat ummah seluruhnya..Doakan termakbul segalanya...Ameen Ya Rabb...!
Siapa dia? Dia adalah kitab ilmu yang begitu berharga, kitab kuliyah yang begitu intim dengan saya kini...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...