Rindu Buat Palestin...

Saturday, June 30, 2007

.:Syeikh Ahmed Yassin:.


PALESTIN....



Entah kenapa minda bawah sedar telah menghantar impuls kejutan buat medula oblogata untuk diproses kemas...Perkataan itu telah lama tidak berputar seperti satu masa dahulu ketika saya berada di Sekolah Raja Perempuan Ta'ayah..ketika dulu saya begitu berminat dan sering membaca sejarah Palestin....tayangan video acapkali bermain di layar putih di Dewan Hajjah Halimah...Kenangan terindah ketika saya dan Ajk PERSADA lain berjaya mengalirkan air syahdu jiwa-jiwa yang berada di dewan ketika itu.Saya amat pasti 'kegirangan qalbi' sewaktu kakak saya membenarkan penayangan video Palestin yang agak ekstrim...setelah jenuh berjidal "jaga-jaga..video ni tak boleh bawa ke khalayak ramai"..










Amanat itu sukar untuk diterima oleh ruh kecil ini.Bagi saya tidak adil untuk kita merahsiakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Palestin.Namun saya puas setelah dapat menayangkan video tersebut.Terima kasih kakakku..ku doakan agar dirimu tabah dan kuat dalam melayari alam perubatan dunia yang kian mencabar...Dirimu amat ku kagumi..moga engkau sebahagian dari "doktor islamik"yang terus thabat dalam memperjuangkan Islam walaupun dalam suasana asing..







Namun kini...setelah kesekian kalinya episod Palestin kini bertubi-tubi menghentam serebrum untuk diberi perhatian..Setelah beribu-ribu episod sedih yang berlaku dalam sejarah Palestin.Penyelewengan Masjidil Aqsa yang sengaja diputarbelitkan oleh Yahudi Laknatullah..Bermula episod kedukaan Palestin dengan kesyahidan Syeikh Ahmed Yassin diikuti pula oleh Abdul Aziz Rantisi dan pejuang -pejuang Palestin yang lain.
Yang pasti Firman Allah:"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan REDHA selagi kamu tidak mengikut jejak langkah mereka"







Ironinya buat mengingatkan saya dengan Palestin,suka saya mengabadikan di lubuk kecil ini..kenangan buat Palestin..moga qalbi ini tidak melupai nasib umat Islam yang lain..






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...