Dunia Semakin Tua

Thursday, June 21, 2007



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Lama saya tidak menjenguk lubuk kecil saya,terasa rindu untuk menitipkan kalam-kalam yang sudah lama membungkus kemas di kanvas serebrum,terasa sudah tak tertanggung larva kemarahan qalbi yang minta dimuntahkan,bimbang menjadi tahi bintang yang bisa memusnahkan agen-agen penggerak gerak-geri.



Sahabat sekalian,bilamana kita melihat dunia hari ini,pelbagai spekulasi dan hujan-hujan kemusnahan umat yang semakin merencam keamanan dunia Islam pada hari ini.Bergiliran episod-episod yang seakan mengatakan ajaran Islam hanya umpama debu yang bertebangan di jalanan tanpa perlu dibelai indah bak permata yang tak ternilai...


Terlalu banyak peristiwa sedih yang menimpa ummat.Mempersendakan agama,mengejek sunnah Nabi tercinta dan pelbagai lagi yang tak sanggup untuk dilakarkan di sini..


Apa yang menyedihkan ummat Islam SENDIRI yang girang melukiskan sendiri kemusnahan demi kemusnahan.Cabaran yang berani dieksperisikan oleh Syarifah Amani baru-baru ini sudah cukup membuktikan kedengkilan umat Islam dalam menunaikan syariatNya,membotakkan kepala untuk populariti dan keuntungan,satu perkara yang amat memalukan!

Sahabat sekalian,nasihat ini untuk diri ini dan sahabat sekalian,persiapkanlah diri kita demi mendepani segala mehnah dengan cahaya Ilmu,bukan sekadar retorik..


Salam perjuangan dari saya, pejuang kebebasan....



Sabda Rasulullah SAW: Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan babi (setelah mati)‌. (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...