Sidang DUN yang pelik

Thursday, May 21, 2009

Sidang DUN Perak 7 Mei, mencabuli undang-undang?

Dan, kini kita boleh lihat, undang-undang yang tidak membenarkan, tetapi, andai ini dari Barisan Nasional, maka segalanya mampu. Masakan tidak, Sidang DUN 7 Mei yang lalu, membuktikan segalanya. Namun, mana mulut-mulut yang dulu lantang menyatakan kesalahan PR? Bagaimana siding DUN 7 Mei lalu, boleh dihadiri oleh pihak polis?, Bagaimana pula senjata yang dibawa masuk ke dalam sidang pada hari itu? Siapa yang mahu menjawab?

Profesor Dr Abdul Aziz Bari, sendiri menyatakan sidang pada 7 Mei lalu, tidak sah. Kuasa Speaker V.Sivakumar diketepikan, dan pelbagai arahan yang dikeluarkan oleh orang yang tidak berautoriti. Beliau menyifatkan ini merupakan kekecohan yang kedua berlaku selepas rampasan kuasa pada 5 Februauri lalu. Kerajaan Zambry, dilihat hanya bergantung kepada sultan dan pihak polis.

Seronok juga melihat, Ganesan, yang nak menjadikan kuasa speaker kepada 2 orang, seperti MB Perak. Dia nak jadi speaker, tapi, tidak petah bercakap, sehingga dibantu oleh Dato’ Hamidah Osman. Dia mungkin puas dapat merasa duduk di kerusi speaker. Banyak sudah pihak dan web, tidak kurang blogger hebat telah menzahirkan sidang yang tidak sah itu. Namun, kita tunggu dan lihat, apakah respon kerajaan pimpinan Najib nanti.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...