Keadilan yang diratah?

Monday, February 9, 2009

Salam penuh hormat.

Post ini agak berbeza bunyinya. Bunyi kemarahan?kebencian?keadilan?kezaliman? atau ke'politikan'?..Apa pun jua respon, saya tetap nekad melayangkan suara rakyat Perak, suara rakyat seluruhnya! Benci dengan rakusnya pertukaran pemerintahan. Rasionalnya bila dilihat, laungan demokrasi yang bebas dan tulus hanya omongan kosong, sekadar retorik menyedapkan pandangan politik di Malaysia. Lebih menyedihkan, perhimpunan aman yang dilakukan oleh rakyat untuk meluahkan perasaan hanya dituba dengan pukulan, gari, tembakan dan segala alatan yang lagaknya seolah-olah rakyat yang berhimpun umpama pengganas yang bersenjatakan api. Yang ada hanya api ketidakpuasan hati! Ya, api itu lebih digeruni.

Air mata saya buat kali kedua setelah reformasi Anwar Ibrahim, ini reformasi Nizar tidak kurang panahnya. Bukan membenci sesiapa, tetapi membenci kezaliman yang terjadi. Rakyat yang tidak bersalah menjadi mangsa. Jika keadilan berteraskan Islam dari sesiapapun, saya sendiri akan sokong. Tidak kira siapa yang membawa keadilan, itulah pilihan kita.

Dan, saya masih mengingati kawasan itu, tempat permainan di sekitar lereng Masjid Ubudiyyah, lebih kurang 7 tahun dahulu. Ketika girang menikmati keamanan dan ketenangan bersama sebaya. Saya pernah menetap di kawasan yang telah menjadi 'rusuhan'..dan disitu jua saya dilatih dan diajar mengenal Tuhan, Madrasah Idrisiah..tempat yang tak mungkin saya lupakan, tarbiyahnya hingga kini memandu saya mengingati Allah! Ya Allah, bantulah hambaMu ini...

Anda mungkin tidak merasai apa yang saya rasai, namun sudilah kirimkan
sepotong doa yang sangat indah buat negeri saya, Perak...Dia Maha Mendengar dan Memperkenankan..Amin..

" Ya Allah, tabahkankanlah mereka yang berjuang di jalanMu, kuatkanlah hati-hati mereka..limpahkan rahmat dan nusrahMu Ya Wahhab"..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...