Israel perhebat misi Holocaust

Sunday, March 2, 2008

Pasti kita selaku umat Islam, semakin sesak nafas untuk melihat kekejaman yang dilakukan oleh pihak zionis terhadap saudara kita! Hanya seorang bayi, tidak mampu berbuat apa-apa, tapi,....... Kerana mereka memusuhi Islam, tiada lagi nilai kasih sayang dan belas kasihan..!

Namun, selayaknya kita kagum dengan pejuang-pejuang yang tanpa rasa gentar dan takut, tanpa rasa jemu untuk terus berkorban harta, jiwa dan raga mereka! Doakan untuk mereka, dan doakan jua agar kita turut merasai kekuatan jiwa dan iman seperti mereka, Ameen.....Ya Rabb!





Israel perhebat misi Holocaust

MANGSA ZIONIS: Penduduk Palestin menurunkan jenazah bayi berusia enam bulan, Malak Kafarneh yang maut kerana serangan Israel di Beit Hanoun, semalam.
75 warga Palestin maut serangan udara, darat Yahudi sejak empat hari lalu GAZA CITY: Sekurang-kurangnya 33 penduduk Palestin termasuk empat kanak-kanak menjadi korban kerakusan serangan tentera Israel yang berterusan terhadap wilayah Gaza yang ditadbir Hamas, semalam. Seorang bayi dan dua remaja adalah antara mereka yang terbunuh dalam kejadian itu. Secara keseluruhan, sekurang-kurangnya 68 rakyat Palestin dengan paling muda membabitkan seorang bayi lelaki berusia enam bulan maut sejak pertempuran meletus antara Israel dan pejuang sekutu Hamas di sini mulai Rabu lalu. Hamas berkata, bayi yang menjadi mangsa serangan, Malak Karfaneh terbunuh dalam serangan Israel di perkampungan Beit Hanoun.



Pertempuran tertumpu di sekitar kem pelarian Jabaliya di utara Gaza, yang dicerobohi beramai-ramai oleh anggota pasukan khas Israel sejurus selepas tengah malam diikuti dengan operasi berskala besar membabitkan kereta kebal dan helikopter rejim Zionis itu. Serangan Israel secara berterusan menyusuli amaran seorang menterinya bahawa Gaza akan menyaksikan Holocaust lebih besar jika pejuang Palestin terus melancarkan roket ke wilayah penduduk Yahudi. Ketua perkhidmatan perubatan kecemasan Gaza, Dr Muawiya Hassanein, sekurang-kurangnya 26 terbunuh, kebanyakannya 'disebabkan bedilan roket oleh pesawat Israel' di dan sekitar kem pelarian sesak itu dan bandar Jabaliya.


(Berita Harian, 3 Mac 2008)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...