Monograf Prasasti Perak

Monday, August 6, 2007




"Ketajaman Pena Mampu Menggugat Dunia"

Terasa masih belum lambat untuk saya mempromosi hasil sulaman indah yang digubah oleh anak-anak Perak yang sememangnya berbakat! Melihat terbitnya "Monograf Prasasti Perak", hati saya tersenyum sendiri.Sesungguhnya dalam berdakwah, satu medium penting dalam mencapai hadaf yang dituju adalah dengan pena! Ketajaman pena lebih ampuh dari pedang!

~Antara kupasan menarik yang boleh saya lakarkan~

(*) Hadis Al-Ifki:Analisa Hukum Dan Pegajarannya Kepada Umat Islam

: Berkisar mengenai jawapan kepada tohmahan terhadap Ummul-Mukminin Saidatina Aisyah

Ditulis Oleh : Ustazah Raden Seri Nabahah Ahmad Zabidi

(*) Jihad Menurut Perspektif Islam : Penulisan mengenai jihad, jenis-jenis jihad dan kewajipan berjihad dan banyak lagi mengenai konsep jihad.

Ditulis Oleh : Muzakarah Berkelompok Maimunah Al-Harits

(*) Hikmah Pengharaman Poliandri: Mengupas isu poliandri yang diharamkan Islam dan pelbagai masalah mengenai wanita yang mempunyai 2 suami serentak.

Ditulis Oleh : Ustaz Muhamad Mujahid Mohammad Fadzil

(*) Adat dan Khurafat : Mengupas adat Melayu yang sejajar dengan Islam, dan yang bercanggah dengan Islam dan pelbagai lagi isu khurafat.

Ditulis Oleh : Muzakarah Berkelompok Talhah Bin Ubaidillah

(*) Perbincangan Hukum dan Isu Sekitarnya Gejala Murtad : Pengisian mengenai pengertian murtad, hukuman, dan sebagainya mengenai murtad.

Ditulis Oleh : Muzakarah Berkelompok Saudah Al-Zam'ah

(*) Hakikat Material Dalam Menyelusuri Kehidupan : Berkisar mengenai maksud,ciri-ciri dan budaya materialistik dan pelbagai lagi.

Ditulis Oleh : Muzakarah Berkelompok Abdul Rahman Bin Auf

(*) Kemusnahan Alam Berdasarkan Al-Quran Dan Hadis : Penceritaan peristiwa yang bakal berlaku pada hari kemusnahan alam dan pelbagai lagi.

Ditulis Oleh :Ustaz Muhamad Mujahid Mohammad Fadzil

(*)Metodologi Kehidupan Kedua : Berkisar kejadian yang bakal berlaku selepas kehidupan di dunia ini dan pelbagai lagi.

Ditulis Oleh : Muzakarah Berkelompok Abdul Rahman Bin Auf

Mungkin pengenalan saya ini kurang lengkap.Jadi, anda semua perlu mendapatkannya segera! Hanya LE 27 dan sedikit daripadanya akan disumbangkan ke dana syaqah PMRAM.Membeli sambil menderma!

~***~

Jauh di sudut qalbi ini untuk menghasilkan penulisan sebegini! Doakan saya agar sampai saat dan waktu itu! Ini juga salah satu amanat dari abah yang dirindui, "Abah nak nanti dah balik Azhar, buat sekurang-kurangnya satu buku yang ada nama anak abah.Buat buku nahu yang ringkas pun dah cukup.Janji boleh jadi manfaat pada orang lain". Impian seorang bapa bakal terlaksana andai jiwa ini kuat dan bersemangat dalam menuntut Ilmu!."InsyaAllah, abah doakan ye!",janji saya yang saya pasrahkan pada Al-Mujib agar diperkenankan!...

..****..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...