"A MIND"- Memang mengharukan

Wednesday, August 29, 2007



Actually, im very glad to join A MIND (Anniversary of Malaysia's National Day). Nothing 2 say, it's really.....?? To think it's all over is a bit sad..Really it's fun..so touch!




Lama tak menjenguk lubuk ini.Sibuk menyertai A MIND yang begitu mengharukan! Teruja dengan gimik perasmian di Nadi Syabab, Hayyu 'Asyir, dan segala acara yang berlangsung.Mewakili Kontinjen TULIP ( Perak, Kedah & Melaka) membawa erti ukhuwah dan kerjasama dalam melakukan sesuatu kerja.Semangnya kerjasama yang ditunjukkan oleh kontinjen TULIP amat mengharukan.Apa yang tak dapat dilupakan ialah berjaya mengalirkan air mata bening penonton, tatkala persembahan pentomen kontinjen TULIP mengegarkan Dewan Ibnu Sina, Rumah Johor.



Kisah suka-duka episod perjuangan kemerdekaan dalam menuntut dan membela maruah agama Islam sebenarnya yang diinjak-injak oleh kafir laknatullah.Penjajahan yang sebenarnya takut dengan perkembangan Islam yang diperjuangkan oleh Tok Kenali dan pejuang-pejuang yang lain.Hakikat kesedaran untuk membela negara dilaungkan sendiri oleh pelajar-pelajar Azhar sendiri dengan menyebarkan risalah dan majalah kesedaran antaranya Al-Manar.



Semalam majlis kemuncak A MIND bagi SISWI berlangsung dengan megah di Dewan Haflah Kubra.Kek gergasi hasil sumbangan setiap BKAN mewarnai acara pada hari itu.Kek yang dihiasi bendera Malaysia menarik perhatian setiap ahli.Lebih mengharukan, kontinjen pentomen TULIP sekali lagi dijemput untuk membuat persembahan sebagai anugerah dan penghargaan kerana bergelar JUARA! Nyata saya begitu teruja..sekali lagi hati ini menari riang.Setelah tewas dalam acara Debat ala Parlimen ketika berentap dengan pasukan Cempaka, hadiah buat hari lahir yang bakal menjelang 2 hari lagi, kemenangan bagi acara pentomen memang membahagiakan!



Namun, sekali lagi kami Kontinjen TULIP menjerit riang dan mengucapkan syukur atas kurniaan Ilahi, apabila Kontinjen TULIP dianugerahi gelaran JOHAN bagi Kontinjen Terbaik menewaskan Teratai yang mendapat Naib Johan, Cempaka ketiga, Melati, Lavender dan Kenanga. Sememangnya, sokongan padu dan sorakan buat Kontinjen TULIP menarik hati juri dan AJK HEWI PMRAM.Kesekian kalinya..."Thanx A Lot 4 TULIP's participant.. and who had gave their support 4 us!" May Allah Bless us with shower us The Lots of RAHMAT...



...-*-...




Konsert Raudhatul Infaq PMRAM tidak mengecewakan..


Syabas buat kumpulan INTEAM atas persembahan yang diberikan.. Terima kasih jua dihulurkan buat kumpulan nasyid yang sudah lama bertapak di bumi Malaysia ini, kerana sudi membantu pihak PMRAM dalam mendapatkan apartment... Didoakan moga PMRAM akan terus dapat menunaikan misi dan visi dengan sempurna walaupun ujian yang datang melanda tanpa segan silu.Jua buat Presiden PMRAM yang tidak mengecewakan ahli apabila turut membuat persembahan bersama INTEAM, moga dikurniakan kekuatan dan kesihatan dalam meneruskan perjuangan..





"Keyakinan hati ini, impian itu bakal dikabuli Rabbi suatu hati nanti..! Pasti.."


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...